Warning: include_once(/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/cookie-notice//includes/modules/contact-form-7/privacy-consent.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/cookie-notice/includes/privacy-consent.php on line 132

Warning: include_once(): Failed opening '/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/cookie-notice//includes/modules/contact-form-7/privacy-consent.php' for inclusion (include_path='/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/backwpup/vendor/pear/archive_tar:/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/backwpup/vendor/pear/console_getopt:/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/backwpup/vendor/pear/pear-core-minimal/src:/home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/backwpup/vendor/pear/pear_exception:.:/opt/alt/php74/usr/share/pear') in /home/klient.dhosting.pl/spstawiski/spstawiski.pl/public_html/wp-content/plugins/cookie-notice/includes/privacy-consent.php on line 132
Projekt „Lekcja: Enter” – Szkoła Podstawowa im. Tadeusza Kościuszki w Stawiskach
Menu Zamknij

Projekt „Lekcja: Enter”

Celem projektu jest przygotowanie kadry zarządzającej szkołami do wdrożenia TIK w szkole oraz nauczycieli do kreatywnego i efektywnego wykorzystania e-zasobów i urządzeń mobilnych na lekcjach.

Projekt „Lekcja:Enter”  prowadzony przez Fundację Orange w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego oraz Instytutem Spraw Publicznych to element całościowej strategii działań prowadzonej w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej, mającej na celu umożliwienie i ułatwienie nauczycielom wprowadzenie narzędzi cyfrowych i aktywnych metod nauczania na lekcje.

Szkolenie przeznaczone jest dla nauczycieli przedmiotów ogólnokształcących szkół podstawowych i ponadpodstawowych (licea, technika, szkoły branżowe I stopnia),  w ramach 9 ścieżek:

  1. edukacja wczesnoszkolna
  2. przedmioty humanistyczne – klasy IV–VIII szkoły podstawowej
  3. przedmioty humanistyczne – szkoły ponadpodstawowe
  4. przedmioty matematyczno-przyrodnicze – klasy IV–VIII szkoły podstawowej
  5. przedmioty matematyczno-przyrodnicze – szkoły ponadpodstawowe
  6. przedmioty artystyczne – klasy IV–VIII szkoły podstawowej
  7. przedmioty artystyczne – szkoły ponadpodstawowe;
  8. informatyka – szkoły podstawowe
  9. informatyka – szkoły ponadpodstawowe

Szkolenia będą realizowane w dwóch blokach:

  1. dla nauczycieli 4 grup przedmiotowych: edukacja wczesnoszkolna, przedmioty humanistyczne, matematyczno-przyrodnicze, artystyczne (40 godzin – 32 godz. szkolenia stacjonarnego oraz 8 godz. szkolenia online)
    Celem tego szkolenia jest pokazanie nauczycielom korzyści z wykorzystywania stron, aplikacji, wszelkiego rodzaju ogólnodostępnych zasobów cyfrowych w swojej codziennej pracy edukacyjnej. Nauczyciele dowiedzą się m.in. jak korzystać z e-usług publicznych, portali edukacyjnych, elektronicznych materiałów i zasobów dydaktycznych.
  2. dla nauczycieli informatyki (40 godzin – 35 godz. szkolenia stacjonarnego oraz 5 godz. szkolenia online)

Celem tego szkolenia jest przygotowanie nauczycieli do realizacji dwóch pierwszych celów nowej podstawy programowej z informatyki, tzn. w zakresie (I) rozumienia, analizowania i rozwiązywania problemów oraz (II) programowania i rozwiązywania problemów z wykorzystaniem komputera oraz innych urządzeń cyfrowych.

Każdy Uczestnik otrzyma zaświadczenie ukończenia szkolenia. Udział w szkoleniu jest bezpłatny. Nauczyciel może uczestniczyć w szkoleniu tylko dla jednej grupy przedmiotowej.

Udział w projekcie umożliwia spełnienie przez szkołę:

  • jednego z kierunków polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 – „Rozwijania kreatywności, przedsiębiorczości i kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego”,
  • jednego z warunków planów nadzoru pedagogicznego Kuratorów Oświaty – monitorowania kształtowania u uczniów kompetencji kluczowych, czyli również ze stosowania TIK-u.

Może Ci się spodobać: