Menu Zamknij

„Przywróć naszą Ziemię”

W dniach 19-23 kwietnia w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Ziemi.

W tym roku obchodziliśmy go inaczej niż zawsze. Motywem przewodnim tegorocznych obchodów było hasło: „Przywróć naszą Ziemię”.

Na oficjalnej stronie szkoły został zamieszczony plakat, który zachęcał młodzież do różnych form aktywności na rzecz ochrony przyrody i środowiska najbliższej okolicy. Pani Krystyna Górecka i pani Emilia Leszczyńska zaproponowały, aby dzieci uwieczniły swoje działania na zdjęciach, z których powstał ciekawy pamiątkowy kolaż. Nauczyciele biologii promowali wśród uczniów ekologiczne postawy, uświadamiali ich o problemach, które wiążą się ze zmianami klimatu naszej Błękitnej Planety. Wszyscy jesteśmy świadomi tego, że nasze wybory, nasze działania i nasza wiedza mają wpływ na nasze bezpośrednie otoczenie, a to ono przecież tworzy środowisko, w którym żyjemy.

Uczniowie chętnie włączyli się w tegoroczną akcję. Poprzez swoje działania, które uwiecznili na zdjęciach promowali ekologiczne postawy: posprzątali swoje najbliższe otoczenie, pokazywali jak należy segregować odpady, wybrali się na wycieczkę rowerem, wyłączali urządzenia na noc, na zakupy wybierali torbę ekologiczną wielorazowego użytku, pokazywali piękno przyrody.

Na lekcjach plastyki uczniowie klas 5 i 6 po zapoznaniu się z krótką prezentacją, dyskutowali o pomysłach na temat: „Jak my możemy pomóc naszej planecie?”. Wszyscy zgodnie stwierdzili, że przede wszystkim należy przestać śmiecić, oszczędzać energię i wcielać w życie małe kroki, jak chociażby używanie ekologicznych toreb na zakupy. Następnie uczniowie wykonali własne plakaty w tej tematyce. Warto je zobaczyć w fotogalerii, a wszystkie hasła dobrze zapamiętać i stosować w życiu.

O Dniu Ziemi pamiętali także najmłodsi uczniowie naszej szkoły, czyli pierwszoklasiści. W trakcie nauczania zdalnego przygotowali piękne plakaty, które teraz możemy podziwiać na korytarzu szkolnym.

 

Krystyna Górecka
Emilia Leszczyńska
Katarzyna Łepkowska

przycisk galerii

Może Ci się spodobać: